czwartek, 8 grudnia 2011

Kwoty odszkodowań z polis NNW

Osoby które wykupiły sobie dobrowolne ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków po zaistnieniu szkody są rozczarowane wysokością otrzymanego odszkodowania od ubezpieczyciela. Przede wszystkim należy zrozumieć w jaki sposób obliczana jest kwota odszkodowania po wypadku. W dobrowolnych polisach istotne są dwa elementy. Pierwszy to wartość polisy czyli górna granica ubezpieczenia innymi słowy oznacza to ile maksymalnie ubezpieczyciel może nam wypłacić odszkodowania. Jeśli wartość polisy wynosi 10 tysięcy złotych oznacza to że maksymalne zadośćuczynienie będzie wynosiło właśnie dziesięć tysięcy złotych. Aby otrzymać całą kwotę z polisy poszkodowany musiałby doznać niemniej niż 100 % uszczerbku na zdrowiu. Niektórzy sądzą (zresztą błędnie) że 100 procent uszczerbku to śmierć poszkodowanego. Otóż mylą się bowiem znam przypadki gdzie poszkodowanemu zasądza się około 300 % uszczerbku na zdrowiu. Jak przykładowo obliczyć jakie odszkodowanie należy się nam za złamaną nogę. Musimy koniecznie znać jaki mamy uszczerbek na zdrowiu. Załóżmy że lekarz podczas komisji przyznał nam 5 %. Przyjmijmy też że wartość polisy wynosi dziesięć tysięcy złotych. Odszkodowanie z polisy NNW będzie wynosiło 5 % z 10 tysięcy czyli 500 złotych. Nie da się ukryć iż wile osób jest rozczarowana taką kwota odszkodowania. Warto zaznaczyć iż o odszkodowanie z dobrowolnej polisy NNW można się ubiegać dopiero po zakończeniu leczenia.

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na dobrą sprawę ja jeszcze nie miałem nigdy kolizji i nie zamierzam jej mieć. W sumie całkiem niedawno sprzedałem również swój samochód za pomocą https://autokupiec.pl/skup-aut-gdansk/ i teraz dokładnie wiem, że wycena którą uzyskałem była bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy nie miałam okazji aby korzystać z takich form ubezpieczeń ale oczywiście OC na pojazd posiadam. W sumie bardziej liczy się dla mnie to, aby mieć swojego zaufanego mechanika. Zdecydowanie mogę każdemu polecić warsztat https://autokorbas.pl/ który jest bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń